Over SV-Alkmaar

Over de scheidsrechtersvereniging Alkmaar en omstreken (SVAO)

Zonder scheidsrechter kunnen er geen voetbalwedstrijden gespeeld worden. De scheidsrechters zijn dan ook een heel belangrijk onderdeel van het spelletje. Dankzij de inzet van vele scheidsrechters kunnen wekelijks vele duizenden voetballers tegen een balletje trappen. Net als voetballers zijn er scheidsrechters te vinden in alle soorten en maten: de vrijwilliger bij de club die op zaterdagochtend vroeg een wedstrijdje bij de jongste voetballertjes begeleid tot aan de international die een vol stadion en onder het toezicht oog van vele camera’s de strijd in goede banen leidt.

De SVAO is een actieve zelfstandige vereniging voor iedereen die affiniteit heeft met voetbalarbitrage. Het maakt niet uit of je actief bent voor een vereniging of de KNVB, in het amateurvoetbal of het betaald voetbal of op andere wijze betrokken bent bij de arbitrage.

Naast de wekelijkse trainingen op donderdagavond is er ruimte om na de trainingen met collega-scheidsrechters te praten over situaties die je hebt meegemaakt. Het gaat dan niet om goed of fout, maar om het delen van ervaringen om er wat van te leren. Daarnaast is het natuurlijk ook gezellig om met een groep gelijkgestemden na te praten.

De trainingen worden verzorgd door gekwalificeerde trainers die een jaarprogramma afwerken. De trainingen kennen dan ook een opbouw afgestemd op de fase van het seizoen. Iedereen doet mee naar zijn of haar eigen vermogen, zodat de training voor iedereen geschikt is. De gemiddelde opkomst ligt tussen de 20 tot 25 personen, variërend van 16 tot 65+ jaar.

We verzorgen ook jaarlijks een technische dag. We proberen elk jaar het programma van de dag leerzaam en luchtig te houden. Niet met het vingertje vertellen hoe het moet, maar proberen inzichten mee te geven om wedstrijden nog beter te kunnen leiden. Uiteraard wordt ook een training verzorgd, meestal door een voetbaltrainer van een amateurvereniging uit de omgeving.

Mocht je geïnteresseerd zijn of je afvragen of de SVAO iets voor jou is? Kom langs op donderdagavond en train een paar keer mee! Dit is geheel vrijblijvend. Als het je bevalt, kun je dan besluiten lid te worden. We trainen van 19:30 uur tot 20:30 uur bij korfbalvereniging Celeritas aan het Klaas Bootpad te Alkmaar. Nogmaals: onze vereniging is er voor alle scheidsrechters!

Ook voor de voetbalverenigingen kunnen wij wat betekenen. We hebben diverse lezingen verzorgd bij verenigingen met thema’s als: spelregels, rollen en verantwoordelijkheden in het amateurvoetbal, bijscholing voor pupillenscheidsrechters, etc. Voor een bescheiden bijdrage aan onze clubkas kunnen wij ook bij uw vereniging een avondje verzorgen.

Is de interesse gewekt? Kom langs op donderdagavond of stuur een e-mail:

alkmaar@covs.nl

Graag tot ziens!